КРИТЕРІЇ
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З МАТЕМАТИКИ
До навчальних досягнень учнів з математики, які
безпосередньо підлягають оцінюванню, належать:
• теоретичні знання, що стосуються математичних
понять, тверджень, теорем,
• властивостей, ознак, методів та ідей математики;
• знання, що стосується способів діяльності, які
можна подати у вигляді системи дій
• (правила, алгоритми);
• здатність безпосередньо здійснювати уже відомі
способи діяльності відповідно до
• засвоєних правил, алгоритмів (наприклад,
виконувати певне тотожне перетворення
• виразу, розв’язувати рівняння певного виду,
виконувати геометричні побудови,
• досліджувати функцію на монотонність, розв’язувати
текстові задачі розглянутих типів тощо);
• здатність застосовувати набуті знання і вміння для
розв’язування навчальних і
• практичних задач, коли шлях, спосіб такого
розв’язання потрібно попередньо визначити (знайти) самому.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями
і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів
з математики:
І – початковий рівень, коли у результаті вивчення навчальних
навчального матеріалу учень: називає математичний об’єкт (вираз, формули, геометричну
фігуру, символ), але тільки в тому випадку, коли цей об’єкт (його зображення,
опис, характеристика) запропонована йому безпосередньо; за допомогою вчителя
виконує елементарні завдання.
ІІ – середній рівень, коли учень повторює інформацію,
операції, дії, засвоєні ним у процесі навчання, здатний розв’язувати завдання
за зразком.
ІІІ – достатній рівень, коли учень самостійно застосовує
знання в стандартних ситуаціях, уміє виконувати математичні операції, загальна
методика і послідовність (алгоритм) який йому знайомі, але зміст та умови
виконання змінені.
ІV – високий рівень, коли учень здатний самостійно орієнтуватися
в нових для нього ситуаціях, складати план дій і виконувати його, пропонувати
нові, невідомі йому раніше розв’язання, тобто його діяльність має дослідницький
характер.
Оцінювання якості математичної підготовки учнів з
математики здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними
знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість практичних
умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час
розв’язування задач і вправ.
Перевірка
навчальних досягнень учнів в усній формі
Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів в усній формі є: якість знань та умінь – правильність, повнота, глибина, дієвість, гнучкість, конкретність і узагальненість, системність, усвідомленість, міцність; культура математичного мовлення – послідовність викладу матеріалу, правильне вживання термінів, повнота у формулюванні висновків, стислість і розгорненість.
Немає коментарів:
Дописати коментар